Pradinukų tiriamieji darbai

Mokslo metų pabaigoje, kai jau lieka paskutiniai vadovėlių puslapiai, pradinukai susirenka pasidalinti savo patirtimi, savo tiriamaisiais darbais.

Tradicinis, ketvirtą kartą organizuotas tiriamųjų darbų pristatymas (birželio 3d.) sukėlė didelį mokinių norą dalyvauti. Mokytojos atrinko 19 darbų. Tarp jų buvo vaikams internete matytų bandymų su vandeniu, kiaušiniais, guminukais, svogūnais. Tačiau pačiam išbandyti yra įdomiau, negu tik pamatyti. Buvo ir naujesnių temų. Su dideliu atidumu mokiniai stebėjo pirmokės Barboros kvepalų gaminimą, Luko ir Ovidijaus sunkiausią žvakės pūtimą. Iš trečiokių Beatričės ir Danielės eksperimento mokiniai sužinojo, kad kramtoma guma nepadeda atminčiai. Įdomu buvo pasiklausyti, kaip Gytis gamino senovėje naudojamas vaškines lentutes, o Kajus sukonstravo katapultą.

Mokiniai pristatė ir bendrus klasės tiriamuosius darbus: antrokai tyrinėjo vandens būsenas, trečiokai gamino saulės laikrodžius, stebėjo pupų augimą.
Po pristatymų laboratorijoje vyko praktinis eksperimentas, kurio metu mokiniai išbandė medžiagų tirpinimo ir įsigėrimo savybę, o mokytojos iš prisotinto tirpalo gamino spalvotus bokštus. Buvo įdomu ir naudinga.

Vienas iš gamtamokslinio ugdymo uždavinių yra planuoti ir atlikti paprasčiausius bandymus ir stebėjimus, pateikti jų rezultatus. Tokie pristatymai verčia plačiau pasidomėti mus supančiu pasauliu ir jo reiškiniais. Tai ir bendrųjų kompetencijų (komunikacinių, pažintinių) ugdymasis.

Dėkoju mokytojoms, padėjusioms pasirengti darbų pristatymui.

 

Mokytoja Gražina Trečiokienė