Kirčiavimo temos mokiniams vienos iš sudėtingiausių. Kad klasėje išmoktas taisykles galėtų pritaikyti praktiškai, įtvirtintų turimas žinias ir gebėjimus, įgytų naujų, spalio 18 dieną 7b ir 7 c klasės mokiniai rinkosi į pamokas mokyklos bibliotekoje. Čia septintokai sužinojo, kad, norėdami išmokti taisyklingai kirčiuoti, be žodynų, nesvarbu, ar įprastų knygų, ar elektroninių, neišsiverstų. Pirmiausia mokiniai išklausė bibliotekos vedėjos A. Urbienės pasakojimo apie žodynų įvairovę, po to mokytojos padedami aiškinosi, kaip naudotis žodynais, kad jie taptų naudinga priemone mokantis kirčiavimo. Labiausiai mokinius nudžiugino, kad yra elektroninės kirčiuoklės, kurios sukirčiuoja ne tik pavienius žodžius, bet ir sakinius ar net tekstą.
Naujas žinias septintokai galėjo iš karto pritaikyti – atlikti praktinę užduotį. Dirbdami grupėmis ir panaudodami kelis nurodytus žodynus bei kirčiuoklę, mokiniai turėjo sukirčiuoti penkis sakinius. Paaiškėjo, kad naudotis žodynais ne taip ir paprasta, mokiniai suprato, kaip svarbu mokėti abėcėlę, kad žodį galėtų greitai rasti. Be to, teko prisiminti ir kirčiavimo taisykles, nes ne visos žodžių gramatinės formos yra sukirčiuotos žodynuose. Lengviausia ir, žinoma, smagiausia mokiniams buvo naudotis elektronine kirčiuokle: parašai sakinį tam skirtoje vietoje ir beveik akimirksniu jis sukirčiuojamas. Tačiau ir čia kai kuriems iškilo sunkumų, pasirodo, visus žodžius, priešingai nei mokiniai įpratę, privaloma rašyti lietuviškais rašmenimis, svarbu ilgosios, nosinės raidės, varnelės, kitaip programa nesukirčiuoja visų žodžių.
Taigi, kirčiavimas septintokams nebeturėtų būti „baisus“, kai moka taikyti taisykles, žino, kaip naudotis žodynu ar kirčiuokle.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja A. Stakionienė