„Galimybių mokykla“
Projektas NR. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.
Projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.
Projekto veikla siekiama prisidėti prie 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano įgyvendinimo gerinant ugdymosi rezultatus ir mažinti jų atotrūkį, taip pat atliepti švietimo sektoriaus paklausos ir pasiūlos tendencijas, didinant švietimo įtrauktį ir užtikrinant visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį.
Projekto metu numatoma kurti inovatyvų, personalizuotą ugdymo turinį ir priemones priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme; turtinti didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinį; rengti vadovėlius, skirtus tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis; rengti visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų NMPP 4 ir 8 kl.
Projektas bus įgyvendinimas iki 2027 m. liepos 31 d.
Projektas NR. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.
Programos rezultatai:
Mokykla įsigijo vadovėlių. Mokyklai iš projekto lėšų įsigyti vadovėliams gauta 20473,08 eur. Iš jų pradinio ugdymo vadovėliams įsigyti – 7912,32 eur, o pagrindinio ugdymo – 12560,76 eur.
Daugiau apie projektą
tinklapyje: https://www.nsa.smm.lt/projektai/vykdomi-projektai/projektas-galimybiu-mokykla/
Programos koordinatorius mokykloje – A. Urbienė
„Ateities įgūdžių pagrindas – žinios ir gebėjimai STEAM srityje“ (fit4future LL-00087)
Projekto tikslai – pasitelkus inovatyvius metodus ir bendradarbiavimo priemones stiprinti švietimo specialistų ir mokinių gebėjimus bei palaikyti geresnį bendradarbiavimą STEAM srityje bei plėsti žinias apie STEAM, įtraukiant į šias veiklas kitus regionus ir šalis, tobulinti ir įvairinti STEAM pasiūlą ugdymo įstaigose, užtikrinti sėkmingą partnerių bendradarbiavimą STEAM plėtrai.
Projekto rezultatai: Planuojama dalintis gerąja patirtimi STEAM srityje su projekto partneriais, perimti tikslingą STEAM patirtį (mokymo metodus, galimybes) iš projekto partnerių vykdant ir dalyvaujant bendruose renginiuose, mokymuose ir organizuojant abipusius vizitus. Projekto veiklos stiprins mokytojų dalykines kompetencijas bei mokinių gebėjimus STEAM srityje siekiant kiekvieno jų pažangos.
Mokykla įsigijo kompiuterinės įrangos ir skaitmeninių priemonių (30 vnt. nešiojamų kompiuterių ir jų priedų). Skirta suma-14000 eurų.
Daugiau apie projektą: Projekto trukmė-24 mėnesiai. 2024m. vasario mėn.-2026 m. sausio mėn. Projekto partneriai: Biržų rajono savivaldybės administracija, Bauskės savivaldybės administracija, Žiemgalos planavimo regionas, Pakruojo rajono savivaldybės administracija.
Projektas finansuojamas 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos lėšomis.
Programos koordinatorius mokykloje – R. Jablonskienė
,,Mes iš ,,Aušros“
Programos tikslas – siekti, kad mokykloje kiekvieno mokinio įgytų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų visumos lygis būtų optimalus: atitinkantis jo amžiaus grupei keliamus tikslus ir individualias galias, siekius bei ugdymosi patirtį. Mokinio pažanga įgyjant kompetencijas turi būti visuminė- nuolatinė visose mokyklos ugdymo srityse. Todėl projekto uždaviniai orientuoti į ugdymąsi per patirtį – projekto veiklos – susitikimai su buvusiais mokiniais ir jų sėkmės istorijų integracija į ugdymo procesą stiprina mokinių motyvaciją, vertybių ir savo gebėjimų pažinimą.,
Programos koordinatorius mokykloje – direktoriaus pavaduotoja ugdymui D. Laumienė
Projektas „Auginkime vieni kitus“
Projekto tikslas – stiprinti mokinių tarpusavio ryšius ir kurti draugiškesnę aplinką mokykloje, bendromis jaunesnių ir vyresnių mokinių veiklomis ugdant jų savivertę, pasitikėjimą savimi, socialinę raišką ir pilietinę atsakomybę.
Problemos aprašymas:
Mokykloje mokosi mokiniai iš skirtingos kultūrinės ir socialinės aplinkos, todėl jiems bendraujant kyla konfliktinių situacijų. Mokyklos bendruomenės nariai siekia tolerancijos, sėkmingos pirmų klasių mokinių adaptacijos ir konstruktyvaus mokinių tarpusavio bendradarbiavimo.
Projekto tikslinės grupės:
-
1-mų kl. mokiniai ir jų klasių vadovai (dalyviai);
-
8-tų kl. mokiniai ir jų klasių vadovai (vykdytojai);
-
švietimo pagalbos specialistas (koordinatorius).
Projekto veiklose dalyvaujantys mokiniai kiekvienais mokslo metais bendras veiklas vykdo tokiu principu: 8a klasės mokiniai su 1a klasės mokiniais, 8b klasės mokiniai su 1b klasės mokiniais, 8c klasės mokiniai su 1c klasės mokiniais. Kiekvienos 8-tos klasės mokiniai planuoja ir vykdo skirtingas veiklas pagal kiekvienos 1-mos klasės mokinių poreikius.
Projekto koordinatorius mokykloje – socialinė pedagogė A. Kregždienė
Pažangos programa „Tūkstantmečio mokykla“
Programos tikslas – visiems vaikams užtikrinti pačias geriausias sąlygas mokytis, nesvarbu, kur jie gyvena. Siekiama mažinti mokymosi sąlygų ir pasiekimų atotrūkius tarp savivaldybių ir tarp skirtingų tos pačios savivaldybės mokyklų, atnaujinti ir sustiprinti jau veikiančias mokyklas.
Programos rezultatai:
Mokytojų, švietimo pagalbos specialistų ir kitų pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas lyderystės, įtraukiojo, kultūrinio ugdymo ir STEAM srityse. Kasmet organizuojama praktinių-projektinių (tiriamųjų) darbų konferencija „STEAM – mano pirmieji tyrinėjimai“.
Kas du metus atliekamas mokyklos mikroklimato tyrimas. Dalyvavimas tinklaveikos renginiuose. Pamokų organizavimas pritaikytose kultūrinėse erdvėse už mokyklų ribų (pvz., kultūros centre, bibliotekoje, muziejuje, menų laboratorijoje ar kt.).
Įrengta:
Relaksacijos erdvė mokiniams, Menų studija, STEAM/ Robotikos laboratorija, Gamtamokslinės laboratorijos (chemijos ir fizikos), Biblioteka/ STEAM informacinis centras.
Daugiau apie programą: https://tukstantmeciomokyklos.lt/
Programos koordinatorius mokykloje – V.Slavinskienė
Projektas ,,Mąstymo mokykla“
Projekto tikslas – suteikti ir išmokyti įvairių metodų, kaip reflektyviai, kūrybiškai ir kritiškai mąstyti. Pritaikant mąstymo mokyklų kultūros metodus kurti prasmingą, motyvuojantį, skatinantį savarankiškai mąstyti ir mokytis mokymosi procesą.
Projekto rezultatai:
mokytojai pamokose taiko Mąstymo mokyklos įrankius (mąstymo žemėlapius, raktus, De Bono kepures, mąstymo įpročius), atvirkščios pamokos metodą.
Projekto koordinatorius mokykloje – V. Slavinskienė
Sveikatos stiprinimo programa „Sveika mokykla“
Programos tikslas – formuoti mokinių sveikos gyvensenos įgūdžius, bendromis mokytojų bei bendruomenės pastangomis kurti integruotą, visa apimančią sveikatos stiprinimo sistemą bei sveikatai palankią aplinką.
Programos rezultatai:
didėja mokyklos bendruomenės narių kompetencija sveikatos klausimais ir įsitraukimas į bendrą sveikatinimo veiklų procesą.
Daugiau apie programą: https://www.hi.lt/sveikata-stiprinanti-mokykla/
Programos koordinatorius mokykloje – fizinio ugdymo mokytoja metodininkė L. Kėželienė
Veiklos organizavimo grupė:
Vaida Švykienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, kuruojanti vadovė.
Laima Kėželienė, fizinio ugdymo mokytoja, grupės vadovė.
Asta Kregždienė, socialinė pedagogė.
Rima Mitrochinienė, dorinio ugdymo (etikos) mokytoja.
Vita Korsakienė, mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų visuomenės sveikatos specialistė.
Veiklos planas:
Sveikatą stiprinančios programos „Sveikame kūne – sveika siela“ 2024 m. veiklos planas
Projektas “Let’s create a story”
Projekto tikslas – ugdyti mokinių domėjimąsi anglų kalba, įkvėpti ir paskatinti mokinius aktyviai, kūrybiškai bei originaliai reikšti savo mintis, bendrauti ir bendradarbiauti.
Projekto rezultatai:
Istorijų knygos su iliustracijomis kūrimas.
Projekto koordinatorius mokykloje – L.Štrėmienė
„SELFIE – Digital Schools Awards“
Programos tikslas – taikyti SELFIE įsivertinimo priemonę naujovėms ir sisteminiams pokyčiams mokyklose, skatinti mokytojų profesinį tobulėjimą skaitmeninių technologijų srityje.
Programos rezultatai:
pripažįstamos mokyklų, mokytojų ir mokinių pastangos įteikiant „Skaitmeninių mokyklų apdovanojimą“ lyderystės, bendravimo ir tinklų kūrimo, infrastruktūros ir įrangos, tęstinio profesinio tobulėjimo, mokymo ir mokymosi, vertinimo, mokinių skaitmeninių kompetencijų srityje.
Daugiau apie programą: https://education.ec.europa.eu/lt/selfie
Programos koordinatorius mokykloje – direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Švykienė
Programa „Renkuosi mokyti“
Programos tikslas – sukurti pokyčius mokykloje, kad kiekvienas mokinys galėtų atskleisti savo potencialą ir mokyklose jaustųsi vertinamas ir gerbiamas.
Programos rezultatai:
mokyklos bendruomenės narių (mokinių, tėvų, mokytojų, pagalbos
specialistų, socialinių partnerių) bendradarbiavimas tobulinant VIP sistemą ir mokinių
socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijų ugdymą.
Daugiau apie programą:: https://www.renkuosimokyti.lt/renkuosi-mokyti-programa/
Programos koordinatorius mokykloje – V. Švykienė
Biržų rajono savivaldybės mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos
Dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos tikslas – skatinti mokinių dalyvaujamąjį biudžetą mokyklose, stiprinti mokinių ir mokyklų bendruomenes, skatinant jas prisidėti prie mokinių finansinio raštingumo, pilietinio ugdymo stiprinimo, mokinių įtraukimo į sprendimų priėmimą didinimo, kūrybiškumo skatinimo.
Iniciatyvos rezultatai:
demokratiškumo ir pilietiškumo, atsakomybės ugdymas, komandinio darbo įgūdžių, ekonominio raštingumo stiprinimas.
Daugiau apie iniciatyvą: https://www.birzai.lt/gyventojams/naujienos/35/pristatytas-mokiniu-dalyvaujamasis-biudzetas:5574?lang=lt
Iniciatyvų koordinatorius mokykloje – direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Švykienė
Biržų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo projektas „Noriu augti sveikas“
Projekto tikslas – stiprinti mokinių psichinę sveikatą, skatinti darnius tarpusavio santykius bendruomenėje, stiprinant socialinius emocinius gebėjimus ir kuriant palankią mokymosi aplinką.
Programos rezultatai:
pagerės mokinių emocinė savijauta, mokiniams bus suteikta kokybiška psichologinė pagalba. Didesnė dalis mokinių gebės atpažinti savo emocijas ir jas išreikšti tinkamais būdais, todėl sumažės konfliktų tarp mokinių.
Daugiau apie projektą: https://www.birzai.lt/gyventojams/naujienos/35/istaigas-ir-organizacijas-kvieciame-teikti-sveikatos-projektu-paraiskas:4854
Projekto koordinatorius mokykloje – socialinė pedagogė A. Kregždienė